I Solars E-handel och app hittar du inte bara alla våra produkter – du hittar också en lång rad funktioner som gör livet betydligt enklare för dig som installatör. Vi bad vår E-handelsspecialist Linus Rogersson tipsa om sina favoritfunktioner.
Testa dem idag och upptäck skillnaden!
”Den här funktionen har egentligen varit med oss ganska länge, men det är fortfarande många som inte upptäckt funktionen. I vår E-handel kan du för de allra flesta produkter få fram miljödokumentation med ett klick. I framtiden kommer det bli allt vanligare att beställare kräver EPD (Environmental Product Declaration), eller PEP (Product Environmental Profile) – hos Solar får du alltså fram den på nolltid”.
”Du har väl inte missat att du kan göra alla typer av returer direkt på webben eller i appen? Man måste alltså inte ringa. Är du ute på jobb är det bara att ta upp telefonen, gå in i appen och till returfunktionen. Där väljer du bara pickup-adressen, så hämtar vi så snart vi kan. Det är väldigt smidigt. På webben kan du också hantera alla andra typer av ärenden, så som fakturafel, reklamationer och garanti.”
”Det här är också en funktion som förvånansvärt många har missat. I vår E-handel kan du alltså mycket enkelt göra olika typer av listor. Det kan till exempel vara ett installationspaket för en viss typ av produkt eller tjänst. De här listorna kan du sedan dela, både internt och externt. Vi har många kunder som använder den här funktionen mycket och de älskar det verkligen – det sparar så mycket tid!”
”En av våra senaste funktioner är vår egen Solar-assistent. Den hittar du i appen, och det som är så bra med den är att du kan ställa frågor på ett sätt som du inte kan göra i sökfunktionen. Den kan till exempel be den ställa frågor till dig, som du kan svara på för att hitta rätt artikel och direkt lägga den i varukorgen. Solar-assistenten fungerar bra redan idag, men den kommer också bara bli smartare med tiden.”
Solar E-handel
Solar E-handel
Solar E-handel
Solar E-handel